هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی به کارگیری برنامه درسی لگو محور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی پایه دوم ابتدایی انجام گرفت. روش کار: روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پسآزمون با گروه کنترل و جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پایه دوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه 4 اصفهان در سال تحصیلی 1402-1401 بود. حجم نمونه شامل 64 نفر از دانشآموزان که به روش در دسترس انتخاب و با تخصیص تصادفی در دو گروه آزمایش (32 نفر) و کنترل (32) قرار گرفتند. ابزارگردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه خلاقیت تورنس (1979) بود. برنامه درسی لگو محور طی 8 جلسه 45 دقیقهای برای گروه های آزمایش اجرا گردید. نتایج: نتایج بررسی فرضیه از طریق تحلیل کوواریانس نشان داد به کارگیری برنامه درسی لگو محور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی پایه دوم ابتدایی تاثیر مثبت دارد. نتیجه گیری: نتیجه گیری کلی پژوهش نشان داد که با توجه به یافته ها بهره گیری از برنامه درسی لگومحور در کلاس های ریاضی پایه دوم توصیه می شود.
نجفی مرغملکی, راضیه, & سعادتمند, زهره. (1403). بررسی تاثیر به کارگیری برنامه درسی لگومحور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی دوره اول ابتدایی (پایه دوم دبستان). رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3(1), -. doi: 10.22034/esbam.2024.440646.1045
MLA
راضیه نجفی مرغملکی; زهره سعادتمند. "بررسی تاثیر به کارگیری برنامه درسی لگومحور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی دوره اول ابتدایی (پایه دوم دبستان)". رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3, 1, 1403, -. doi: 10.22034/esbam.2024.440646.1045
HARVARD
نجفی مرغملکی, راضیه, سعادتمند, زهره. (1403). 'بررسی تاثیر به کارگیری برنامه درسی لگومحور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی دوره اول ابتدایی (پایه دوم دبستان)', رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3(1), pp. -. doi: 10.22034/esbam.2024.440646.1045
VANCOUVER
نجفی مرغملکی, راضیه, سعادتمند, زهره. بررسی تاثیر به کارگیری برنامه درسی لگومحور بر خلاقیت دانش آموزان در مفاهیم ریاضی دوره اول ابتدایی (پایه دوم دبستان). رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 1403; 3(1): -. doi: 10.22034/esbam.2024.440646.1045