هدف:پژوهش حاضر با هدف بررسی اهداف و ضررورت های آموزش فلسفه به کودکان انجام شد. فلسفه نه فقط به عنوان یک موضوع درسی، از گذشته های دور در برنامه های درسی وجود داشته است بلکه با ژرف اندیشی که ویژگی بارز فلسفه است تأثیر شگرفی بر سیر تحول و شکل گیری علوم داشته و خود یکی از موضوعات چالش برانگیز در نوع نگاه اندیشمندان به هستی، ارزش و دانش بوده است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کاربردی و شیوۀ بررسی آن نیز توصیفی- تحلیلی می باشد. همچنین از شیوۀ مطالعه منابع کتابخانه ای برای جمع آوری اطلاعات و داده های پژوهش، استفاده شده است. دادههای به دست آمده از منابع مرتبط با موضوع، با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش: کودکان از طریق فلسفهورزی، ابعاد زندگی خود را تشخیص میدهند و گزینههای مختلفی را که با آنها مواجهاند، شناسایی میکنند. فلسفه برای کودکان برنامهای برای افزایش مهارت تفکر نقاد و خلاق در درک مسائل فلسفی است و کمتوجهی نظام آموزشی به آموختن راه و رسم اندیشهورزی و تقویت ویژگی تأمّل و دقّت در کودکان و جوانان و پرورش حساسیت آنها در تشخیص خطا و صواب، لزوم توجه به تلاشها و تجربیات موفق در این زمینه را ضروری میسازد.
پورقربان, فرزانه, حسنلوئی, رقیه, حسین لو, سهیلا, تقی نژاد تیمورآبادی, صونا, & تقی نژاد تیمورآبادی, رعنا. (1403). بررسی اهداف و ضرورت های آموزش فلسفه به کودکان. رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3(1), -. doi: 10.22034/esbam.2024.444502.1046
MLA
فرزانه پورقربان; رقیه حسنلوئی; سهیلا حسین لو; صونا تقی نژاد تیمورآبادی; رعنا تقی نژاد تیمورآبادی. "بررسی اهداف و ضرورت های آموزش فلسفه به کودکان". رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3, 1, 1403, -. doi: 10.22034/esbam.2024.444502.1046
HARVARD
پورقربان, فرزانه, حسنلوئی, رقیه, حسین لو, سهیلا, تقی نژاد تیمورآبادی, صونا, تقی نژاد تیمورآبادی, رعنا. (1403). 'بررسی اهداف و ضرورت های آموزش فلسفه به کودکان', رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 3(1), pp. -. doi: 10.22034/esbam.2024.444502.1046
VANCOUVER
پورقربان, فرزانه, حسنلوئی, رقیه, حسین لو, سهیلا, تقی نژاد تیمورآبادی, صونا, تقی نژاد تیمورآبادی, رعنا. بررسی اهداف و ضرورت های آموزش فلسفه به کودکان. رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 1403; 3(1): -. doi: 10.22034/esbam.2024.444502.1046