هدف: هدف این پژوهش بررسی نقش و جایگاه مهارتهای مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان بوده است.روش کار: روش کار توصیفی- تحلیلی و جمع آوری اطلاعات با بررسی نظری و مرور نتایج سایر پژوهش ها و ارائه مفهوم مهارتهای مدیریتی و بهره وری کارکنان انجام شد. با توجه به ارتباط مهارتهای مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان و برای افزایش آگاهی بهتر کارکنان لازم است آموزشهای لازم در این زمینه صورت پذیرد. یافته ها: رضایت شغلی از عوامل مهم افزایش بهرهوری، دلسوزی کارکنان نسبت به سازمان، تعلق و دلبستگی آنان به محیط کار، افزایش کمیت و کیفیت کار، برقراری روابط خوب و انسانی در محل کار و بالا بردن روحیه کارکنان است. رضایت شغلی بر مسایل مهمی مانند میزان تأخیر، غیبت، ترک خدمت و همچنین بر کارایی و اثربخشی فردی مانند میزان تولید و بهرهوری فرد تأثیر میگذارد. نقش عامل انسانی در پیشبرد امور جامعه، دارای اهمیتی خاص است و مؤثرترین رکن تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب میشود. نتیجهگیری: یافته ها نشان داد که هر چه مدیران به مقوله مهارت انسانی مدیریت توجه منظم و هدفمندتری داشته باشند. تدوین استراتژی ایجاد انگیزه و ایجاد تعلقات سازمانی در کارکنان بیشتر صورت می پذیرد. بدین خاطر پیشنهاد می شود مسئولین ذی ربط باید به مقوله مهارت فنی مدیریت توجه دقیق و تیزبینانه تری داشته باشند تا موجب ارتقاء سطح رضایت شغلی کارکنان در سازمان گردد.
پاپری زارعی, محسن. (1402). بررسی نقش و جایگاه مهارت های مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان. رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 2(3), 51-67. doi: 10.22034/esbam.2023.419190.1035
MLA
محسن پاپری زارعی. "بررسی نقش و جایگاه مهارت های مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان". رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 2, 3, 1402, 51-67. doi: 10.22034/esbam.2023.419190.1035
HARVARD
پاپری زارعی, محسن. (1402). 'بررسی نقش و جایگاه مهارت های مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان', رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 2(3), pp. 51-67. doi: 10.22034/esbam.2023.419190.1035
VANCOUVER
پاپری زارعی, محسن. بررسی نقش و جایگاه مهارت های مدیریتی در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان. رویکرد فلسفه در مدارس و سازمان ها, 1402; 2(3): 51-67. doi: 10.22034/esbam.2023.419190.1035